Przejdź do głównej zawartości

W KRAINIE BAJEK I BAŚNI...

ŚWIETLICZKI! ZGODNIE Z OBIETNICĄ PRZENOSIMY SIĘ W TYM TYGODNIU  DO ŚWIATA BAJEK I BAŚNI😊



Najważniejsze cechy
bajki jako gatunku literackiego:

- to krótka powiastka pisana wierszem lub prozą,
- bohaterami bajek zazwyczaj są zwierzęta, ludzie, przedmioty lub rośliny. Ważna informacja- posiadają one cechy ludzkie ( np. pies mówi, kwiat płacze, latający dywan itd.)
- historia opisana w bajkach jest ilustracją ludzkich doświadczeń,
- bajka zawiera MORAŁ ( pouczenie) znajdujące się najczęściej na końcu utworu.

Dziewczynki uczęszczające do świetlicy rysowały swojego ulubionego bohatera bajkowego oraz wyszukiwały  bajkowe hasła w wykreślance:) Sami zobaczcie😉





DLA WSZYSTKICH MAMY SUPER ZABAWĘ, W PONIŻSZYM LINKU ZNAJDUJE SIĘ SZEREG ZABAW I ŁAMIGŁÓWEK ZWIĄZANYCH Z BAJKAMI😊  ŚWIETLIKI, DO DZIEŁA!

https://liblink.pl/DTu29K6mVj

CZEKAMY RÓWNIEŻ NA ZDJĘCIA PRAC Z WASZYMI UKOCHANYMI BOHATERAMI BAJKOWYMI, A JUTRO ZAPRASZAMY NA NASZEGO BLOGA, BĘDZIE PROPOZYCJA CUDNEJ PRACY PLASTYCZNEJ POŁĄCZONA Z FILMIKIEM NAGRANYM W NASZEJ ŚWIETLICY:)

POZDRAWIAMY MOCNO😊

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ROZWIĄZANA KRZYŻÓWKA NADESŁANA PRZEZ IGĘ BRACHMAN ORAZ JEJ BRATA TYMONA. SERDECZNIE DZIĘKUJEMY!

P I E C Z Y W O 1. Podstawa takich posiłków jak śniadanie czy kolacja, należy do produktów zbożowych. P I R A M I D A 2. Graficzne przedstawienie zasad zdrowego żywienia, u jej podstawy są produkty, które powinno się spożywać najczęściej. R U C H 3. Nie można o nim zapominać, trzeba mu poświęcić co najmniej godzinę dziennie. W O D A 4. Powinno się jej wypijać około 6 szklanek dziennie. W A R Z Y W A 5. Należą do tego samego piętra piramidy co owoce. M L E K O 6. Dobre źródło wapnia, dlatego warto je pić np. na śniadanie. J A J K O 7. Bogate źródło białka, w sam raz...

POLSKA - ŚWIĘTA MAJOWE! KARTY PRACY - KODOWANIE...

Krajobrazy

Podczas ostatnich zajęć świetlicowych dzieci miały okazję poznać różne rodzaje krajobrazu. Zajęcia rozpoczęły się od krótkiej prezentacji, w trakcie której omówiono podstawowe typy krajobrazu, takie jak górski, niziny, wyżyny oraz morski. Dzieci dowiedziały się, czym charakteryzują się poszczególne krajobrazy. Następnie, w ramach części praktycznej, dzieci miały okazję stworzyć swoje własne krajobrazy - rysowały scenerie górskie, nadmorskie plaże, lasy i malownicze niziny. Dzięki temu mogły lepiej zrozumieć, jak różnorodny i piękny jest świat przyrody.