Przejdź do głównej zawartości

Jadłospis szkolnych pyszności:)

UWAGA RODZICE !!!

W myśl
Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26. Sierpnia 2015r. na podstawie art. 52c ust.6 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (DZ.U. z 2015r. poz.594)  w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do spożycia dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań, jakie muszą spełnić środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach.

Informujemy, że w naszej szkole stosujemy się do wyżej wymienionego rozporządzenia.
W  związku z powyższym zwracamy się do Państwa z prośbą o współpracę i w miarę możliwości  o ograniczenie podawania cukru dzieciom w domu tak, aby skrócić im okres przyzwyczajania się do spożywanych potraw przygotowywanych w szkole.



WYKAZ SUBSTANCJI I PRODUKTÓW POWODUJĄCE ALERGIE LUB REAKCJE NIETOLERANCJI
  1. 1.Zboża zawierające gluten, tj. pszenica, żyto, jęczmień, owies, orkisz, kamut lub ich odmiany hybrydowe, a także produkty pochodne, z wyjątkiem:
  1. syropów glukozowych na bazie pszenicy zawierających dekstrozę ( 1 );
  2. maltodekstryn na bazie pszenicy ( 1 );
  3. syropów glukozowych na bazie jęczmienia;
2. Skorupiaki i produkty pochodne;
3. Jaja i produkty pochodne;
4. Ryby i produkty pochodne, z wyjątkiem:
a) żelatyny rybnej stosowanej jako nośnik preparatów zawierających witaminy lub karotenoidy;
b) żelatyny rybnej lub karuku stosowanych jako środki klarujące do piwa i wina;
5. Orzeszki ziemne (arachidowe) i produkty pochodne;
6. Soja i produkty pochodne, z wyjątkiem:
a) całkowicie rafinowanego oleju i tłuszczu sojowego ( 1 );
b) mieszaniny naturalnych tokoferoli (E306), naturalnego D-alfa-tokoferolu, naturalnego octanu D-alfa-tokoferolu, naturalnego bursztynianu D-alfa-tokoferolu pochodzenia sojowego;
c) fitosteroli i estrów fitosteroli otrzymanych z olejów roślinnych pochodzenia sojowego;
d) estru stanolu roślinnego produkowanego ze steroli olejów roślinnych pochodzenia sojowego;
7. Mleko i produkty pochodne (łącznie z laktozą), z wyjątkiem:
a) serwatki wykorzystywanej do produkcji destylatów alkoholowych, w tym alkoholu etylowego pochodzenia rolniczego,
b) laktitolu;
8. Orzechy, tj. migdały (Amygdaluscommunis L.), orzechy laskowe (Corylusavellana), orzechy włoskie (Juglansregia), orzechy nerkowca (Anacardiumoccidentale), orzeszki pekan (Caryaillinoinensis (Wangenh.) K. Koch), orzechy brazylijskie (Bertholletiaexcelsa), pistacje/orzechy pistacjowe (Pistaciavera), orzechy makadamia
i produkty pochodne;
9. Seler i produkty pochodne;
10. Gorczyca sezamu i produkty pochodne;
11. Nasiona lub orzechy Queensland (Macadamiaternifolia), a także produkty pochodne z wyjątkiem orzechów wykorzystywanych do produkcji destylatów alkoholowych, w tym alkoholu etylowego pochodzenia rolniczego;
12. Dwutlenek siarki i siarczyny w stężeniach powyżej 10 mg/kg lub 10 mg/litr w przeliczeniu na całkowitą zawartość SO 2 dla produktów w postaci gotowej bezpośrednio do spożycia lub w postaci przygotowanej do spożycia zgodnie z instrukcjami wytwórców;
13. Łubin i produkty pochodne;
14.Mięczaki i produkty pochodne.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ROZWIĄZANA KRZYŻÓWKA NADESŁANA PRZEZ IGĘ BRACHMAN ORAZ JEJ BRATA TYMONA. SERDECZNIE DZIĘKUJEMY!

P I E C Z Y W O 1. Podstawa takich posiłków jak śniadanie czy kolacja, należy do produktów zbożowych. P I R A M I D A 2. Graficzne przedstawienie zasad zdrowego żywienia, u jej podstawy są produkty, które powinno się spożywać najczęściej. R U C H 3. Nie można o nim zapominać, trzeba mu poświęcić co najmniej godzinę dziennie. W O D A 4. Powinno się jej wypijać około 6 szklanek dziennie. W A R Z Y W A 5. Należą do tego samego piętra piramidy co owoce. M L E K O 6. Dobre źródło wapnia, dlatego warto je pić np. na śniadanie. J A J K O 7. Bogate źródło białka, w sam raz...
W maju odbył się konkurs z języka francuskiego i wiedzy na temat Francji. Konkurs  zorganizowany został w ramach zajęć KLUBU FRANKOFILÓW, które były prowadzone przez Panią Karolinę Michoń. Uczniowie z klas I-III  mieli okazję sprawdzić i zaprezentować zdobyte wiadomości. Nagrodzono następujące osoby: I miejsce - Kamil Krystek  (II klasa) II miejsce - Roksana Związek (III klasa) III miejsce - Kamila Syrnik (III klasa) Wyróżnienie - Jakub Pluczak (II klasa) Gratulujemy! :) ZWYCIĘZCA KAMIL KRYSTEK:)

Dzień Pszczoły

W trakcie zajęć świetlicowych poświęconych Dniu Pszczoły, dzieci miały okazję poznać fascynujący świat pszczół sprzed 120 milionów lat. Uczestnicy dowiedzieli do czego dawniej wykorzystywano miód, odkrywając, jak cenny był dla różnych cywilizacji. Ponadto, dzieci nauczyły się, jak pszczoły się porozumiewają, ile żyją i jak odbywa się proces zapylania kwiatów. Poznały także naukę zwaną biomimetyką, która inspiruje się naturą, w tym zachowaniami pszczół, do tworzenia nowych technologii. Dowiedziały się również, czym jest bartnictwo, czyli tradycyjna forma pszczelarstwa polegająca na hodowli pszczół w specjalnych ulach umieszczonych na drzewach. Zajęcia te były nie tylko edukacyjne, ale także pełne inspiracji i ciekawostek o niezwykłym świecie pszczół. Podsumowując zajęcia o pszczołach, świetlica przygotowała miłą niespodziankę – słodki miód z truskawkami na wafelku. To smakowite zakończenie nie tylko umiliło dzieciom dzień, ale również pozwoliło im doświadczyć, jak pyszny i wartościowy...