Przejdź do głównej zawartości

Historia majowych świąt

W trakcie zajęć edukacyjnych dzieci miały okazję zgłębić historię majowych świąt, które odgrywają ważną rolę w kulturze i tradycjach Polski. 

1 maja obchodzimy Święto Pracy, które ma swoje korzenie w ruchu robotniczym z XIX wieku. Tego dnia upamiętniamy walkę o godne warunki pracy, równouprawnienie i solidarność między pracownikami. Święto Pracy jest okazją do refleksji nad osiągnięciami ruchu robotniczego oraz przypomnieniem o ciągłej potrzebie dbałości o prawa pracownicze.

Dzień Flagi Narodowej, obchodzony 2 maja, został ustanowiony w 2004 roku w celu podkreślenia znaczenia flagi jako symbolu jedności narodowej i dumy z naszego dziedzictwa. Tego dnia Polacy manifestują swoje przywiązanie do ojczyzny, wywieszając flagi na swoich domach, placówkach publicznych oraz uczestnicząc w uroczystościach związanych z tym świętem.

3 maja natomiast przypada rocznica uchwalenia Konstytucji 3 Maja w 1791 roku. Była to druga na świecie, a zarazem pierwsza w Europie, konstytucja narodowa. Konstytucja 3 Maja stanowiła wyraz dążenia do modernizacji i demokratyzacji państwa oraz wzmacniania jego siły i pozycji na scenie międzynarodowej. Obecnie, 3 maja jest uznawane za jedno z najważniejszych świąt narodowych w Polsce.

Dzięki takim zajęciom dzieci mają możliwość nie tylko poznania historii majowych świąt, ale również zrozumienia wartości, które przyświecają tym obchodom. Pozwala to na kształtowanie poczucia przynależności do wspólnoty narodowej oraz szacunku dla tradycji i dziedzictwa kulturowego.












Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ROZWIĄZANA KRZYŻÓWKA NADESŁANA PRZEZ IGĘ BRACHMAN ORAZ JEJ BRATA TYMONA. SERDECZNIE DZIĘKUJEMY!

P I E C Z Y W O 1. Podstawa takich posiłków jak śniadanie czy kolacja, należy do produktów zbożowych. P I R A M I D A 2. Graficzne przedstawienie zasad zdrowego żywienia, u jej podstawy są produkty, które powinno się spożywać najczęściej. R U C H 3. Nie można o nim zapominać, trzeba mu poświęcić co najmniej godzinę dziennie. W O D A 4. Powinno się jej wypijać około 6 szklanek dziennie. W A R Z Y W A 5. Należą do tego samego piętra piramidy co owoce. M L E K O 6. Dobre źródło wapnia, dlatego warto je pić np. na śniadanie. J A J K O 7. Bogate źródło białka, w sam raz...
W maju odbył się konkurs z języka francuskiego i wiedzy na temat Francji. Konkurs  zorganizowany został w ramach zajęć KLUBU FRANKOFILÓW, które były prowadzone przez Panią Karolinę Michoń. Uczniowie z klas I-III  mieli okazję sprawdzić i zaprezentować zdobyte wiadomości. Nagrodzono następujące osoby: I miejsce - Kamil Krystek  (II klasa) II miejsce - Roksana Związek (III klasa) III miejsce - Kamila Syrnik (III klasa) Wyróżnienie - Jakub Pluczak (II klasa) Gratulujemy! :) ZWYCIĘZCA KAMIL KRYSTEK:)

Krajobrazy

Podczas ostatnich zajęć świetlicowych dzieci miały okazję poznać różne rodzaje krajobrazu. Zajęcia rozpoczęły się od krótkiej prezentacji, w trakcie której omówiono podstawowe typy krajobrazu, takie jak górski, niziny, wyżyny oraz morski. Dzieci dowiedziały się, czym charakteryzują się poszczególne krajobrazy. Następnie, w ramach części praktycznej, dzieci miały okazję stworzyć swoje własne krajobrazy - rysowały scenerie górskie, nadmorskie plaże, lasy i malownicze niziny. Dzięki temu mogły lepiej zrozumieć, jak różnorodny i piękny jest świat przyrody.