Przejdź do głównej zawartości

Świąteczne prace

Tradycja choinek w Polsce ma swoje korzenie w kulturze ludów słowiańskich, które w okresie zimy odbywały różnego rodzaju rytuały i obchody związane z obchodzeniem solsticjum zimowego, czyli najkrótszego dnia i najdłuższej nocy w roku. W ramach tych obchodów Słowianie dekorowali drzewa, najczęściej jodły lub świerki, ozdobami i lampkami, aby przyciągnąć pozytywne siły i ochronić dom przed złymi mocami.

W Polsce tradycja choinek jako elementu dekoracyjnego w czasie świąt Bożego Narodzenia zaczęła się rozwijać w XIX wieku, kiedy to zaczęto przywozić choinki z Niemiec i innych krajów europejskich. Wcześniej choinki były używane głównie jako symbol nadziei i obfitości, a nie jako dekoracja bożonarodzeniowa. Współcześnie choinka jest nieodłącznym elementem świąt Bożego Narodzenia w Polsce i jest ozdabiana różnego rodzaju ozdobami i światełkami.




Renifery są najczęściej kojarzone z Bożym Narodzeniem i Świętym Mikołajem, ponieważ są często przedstawiane jako pomocnicy Świętego Mikołaja, który przemierza świat, rozdając prezenty dzieciom. Prezentujemy prace naszych Świetlików - "Renifer Rudolf".





Zimowy pejzaż malowany pastą do zębów. 



 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

ROZWIĄZANA KRZYŻÓWKA NADESŁANA PRZEZ IGĘ BRACHMAN ORAZ JEJ BRATA TYMONA. SERDECZNIE DZIĘKUJEMY!

P I E C Z Y W O 1. Podstawa takich posiłków jak śniadanie czy kolacja, należy do produktów zbożowych. P I R A M I D A 2. Graficzne przedstawienie zasad zdrowego żywienia, u jej podstawy są produkty, które powinno się spożywać najczęściej. R U C H 3. Nie można o nim zapominać, trzeba mu poświęcić co najmniej godzinę dziennie. W O D A 4. Powinno się jej wypijać około 6 szklanek dziennie. W A R Z Y W A 5. Należą do tego samego piętra piramidy co owoce. M L E K O 6. Dobre źródło wapnia, dlatego warto je pić np. na śniadanie. J A J K O 7. Bogate źródło białka, w sam raz...

POLSKA - ŚWIĘTA MAJOWE! KARTY PRACY - KODOWANIE...

Krajobrazy

Podczas ostatnich zajęć świetlicowych dzieci miały okazję poznać różne rodzaje krajobrazu. Zajęcia rozpoczęły się od krótkiej prezentacji, w trakcie której omówiono podstawowe typy krajobrazu, takie jak górski, niziny, wyżyny oraz morski. Dzieci dowiedziały się, czym charakteryzują się poszczególne krajobrazy. Następnie, w ramach części praktycznej, dzieci miały okazję stworzyć swoje własne krajobrazy - rysowały scenerie górskie, nadmorskie plaże, lasy i malownicze niziny. Dzięki temu mogły lepiej zrozumieć, jak różnorodny i piękny jest świat przyrody.